Jumong- Anii adolescentei (1)

Pentru ca urmatorul serial prezentat la TVR va fi  „Jumong” cred ca unele posturi legate de aceasta „sageuk” drama. Asa cum am mai aratat in alt post „Jumong” („The Book of Three Han”) este serialul unui personaj central – Jumong – si al unei galerii impresionante de personaje secundare care evolueaza in raport cu el.

Astfel incat consider ca unele posturi legate de evolutia eroului principal pot fi bine-venite.

Prima aparitie in serial ne arata un Jumong adolescent, cu trasaturi si infatisare feminina.

In ciuda statutului sau de print al Buyeo (Puyo), mama lui, Doamna Yuhwa, nu l-a incurajat sa se pregateasca pentru a fi un print adevarat, dat fiind ca ea nu vroia ca regina sa se simta amenintata de prezenta ei si a fiului ei la curtea regala. Deci Jumong nu stia nici artele martiale, nici elemente din arta luptei cu sabia sau a trasului cu arcul. Doamna Yuhwa, fiica unui sef al unui mic trib vasal cu regatul Buyeo (Puyo), a aparut intr-o zi la curtea regala cu fiul ei, Jumong. Regina si sotia regelui Geum Wa, surprinsa, s-a opus ca Doamna Yuhwa sa primeasca rangul de concubina a regelui si, ulterior, a inceput sa banuiasca si faptul ca Jumong nu este fiul natural al acestuia. Acelasi lucru il banuia si Yeomieul, marea preoteasa din Buyeo (Puyo). Nu este astfel de mirare ca primele momente in care Jumong apare in serial  ne indica si faptul ca atat el cat si mama lui nu aveau nici un aliat si nici un prieten in palatul regal.

La aceasta se adauga si faptul ca regele Geum Wa le arata atat Doamnei Yuhwa cat si lui Jumong mai multa afectiune decat sotiei sale si fiilor sai naturali. De aceea atat regina cat si cei doi fii ai ei,  Daeso si  Young Po, le faceau viata grea Doamnei Yuhwa si lui Jumong. Pentru ca mama sa nu ii permitea sa ia parte la antrenamente, Jumong isi petrecea timpul liber alergand dupa tinerele preotese din palat, lucru care ii aduce numai necazuri si il supune oprobiului regelui Geum Wa si curenilor.

Lui Jumong si celor doi frati vitregi ai sai li se cere sa mearga sa indeplineasca un ritual de trecere, acest lucru trebuind sa aiba loc  la muntele sacru al regatului Buyeo (Puyo). Pe drum Daeso si Young Po decid sa il omoare, dar soarta este de partea lui Jumong, el fiind salvat de  Sosuhno, unica fiica a unui bogat comerciant din Keru. Sosuhno nu stia care era adevarata lui identitate, dar inainte de a se desparti Jumong ii spune ca este print si, mai ales, ca o place. Ea se arata neincrezatoare fata de ideea ca nepriceputul salvat ar fi fost un print, dar acesta este doar inceputul unui drum comun pe  care soarta il harazeste celor doi . Ajuns la muntele sacru Jumong intra in pestera unde se afla arcul sacru Damul. Spre deosebire de fratii sai el reuseste imediat sa indoaie arcul.  Din nefericire, atunci cand incerca sa traga cu arcul acesta se rupe, fapt care este interpetat ca o mare ofensa si nenorocire legata de soarta sa si a tarii sale. Desi este crezut mort, dupa spusele fratilor sai, Jumong se intoarce la palat. Pentru prima data el a avut de-a face cu o lectie legata de soarta sa, a regatului si a celor doi frati ai sai.

Dupa indeplinirea ritualului de trecere de la muntele sacru fizionomia lui Jumong incepe treptat sa se schimbe, el maturizandu-se putin cate putin.

Jumong i se confeseaza mamei sale, spunandu-i ca a rupt arcul Damul si, mai mult, ca a fost cat pe ce sa fie omorat de cei doi frati ai sai in drumul spre muntele sacru. Dincolo de spaima care i-o trezeste aceasta confesiune, Doamna Yuhwa ii spune de ce a indurat toti acesti ani de privatiune la curtea regala: el trebuie sa fie print mostenitor si apoi rege. In acest scop ea decide ca Jumong trebuie sa invete artele martiale pentru a putea sa isi apere viata in viitor. Pentru aceasta il angajeaza pe Musong, fratele uneia dintre insotitoarele sale. Desi trebuia sa il invete pe Jumong artele martiale, Musong era mai tot timpul beat.

La scurt timp Jumong va fi provocat de Daeso. Cand regele doreste sa probeze o noua sabie produsa in fieraria palatului Daeso se ofera voluntar pentru aceasta, dar cere ca Jumong sa ii fie partener in duel. Toata lumea stia ca Jumong nu mai tinuse o sabie in mana, astfel incat toti se indoiesc de faptul ca aceasta ar fi o lupta adevarata. Daeso il  asigura insa pe rege ca va lupta la nivelul lui Jumong, si, mai mult, ca acesta va lupta cu o sabie din otel (de tipul celor folosite de armata Han) in timp ce el, Daeso, va folosi noua sabie produsa in fieraria palatului.

In ciuda abilitatilor sale primare, abia dezvoltate, in lupta cu sabia, Jumong este capabil sa ii tina piept lui Daeso si chiar sa rupa sabia acestuia. Daeso intelege astfel ca Jumong a inceput sa ia lectii de arte martiale si decide sa il urmareasca in secret.

Dupa aceasta intamplare Jumong incepe sa ia in serios lectiile de arte martiale . Cu toate ca Musong nu este un maestru in acest domeniu, el reuseste a il invete cateva elemente de baza pe Jumong.  Cei doi se antreneaza in inchisoarea la care era paznic Musong, o pestera transformata in temnita de Altarul palatului pentru a-i inchide pe dusmanii regatului Buyeo (Puyo).  De existenta acestui loc stia numai marea preoteasa Yeomieul, chiar regelui fiindu-i ascuns acest fapt.  In acest loc Jumong se va intalni cu tatal sau biologic, generalul Haemosu, ajuns acum un prizonier orb, a carui identitate nu era cunoscuta nici macar paznicilor sai.

Intr-o noapte, in timp ce cauta sa isi faurasca propria sabie, Jumong da foc fierariei palatului, astfel incat regele decide sa il alunge din palat si sa ii retraga titlul de print. Atitudinea severa a regelui are la baza tocmai grija acestuia si a mamei sale fata de lipsa de pregatire a lui Jumong in fata vietii. Mama sa intelege acest lucru si refuza chiar sa ii admita lui Jumong sa isi ia la revedere de la ea.

Lipsit de orice cunostiinte in afara palatului, Jumong este atacat si ranit de oamenii trimisi de Daeso. Este salvat de trei mici pungasi – Mari, Ohyi si Hyeppo  – si ingrijit de Buyoung, o fost preoteasa care fusese alungata din Altarul palatului pentru ca flirtase cu el.  La recomadarea lui Buyoung, Jumong incepe sa lucreze pentru stapanul ei, Dochi, un comerciant veros care actiona pe piata neagra a regatului Buyeo (Puyo).

Intr-o noapte, in timp ce se ocupa cu talharia, grupul lui Dochi este atacat de un grup concurent de negustori, condus de Sosuhno. In timp ce Jumong il salveaza de la moarte pe Dochi este observat de Sosuhno care isi aminteste de intalnirea lor pe drumul spre muntele sacru.

Drept pedeapsa pentru pierderile suferite, Dichi o va rapi pe Sosuhno dar Jumong o scapa din captivitate, desi este batut de oamenii lui Dochi si lasat inconsitent. Din nou cea care il salveaza este  Buyoung. Ea il duce pe Jumong in casa sa si  ii anunta pe Mari, Ohyi si Hyeppo ca Jumong este un print Buyeo (Puyo). Cei trei, tematori pentru viata lor, se decid sa il recunoasca drept sef, acesta fiind inceputul unei lungi relatii intre cei patru: Jumong, Mari, Ohyi si Hyeppo.

Pentru ca Jumong trebuia sa se ascunda de Dochi el se refugiaza in inchisoarea unde era paznic Musong, ajungand sa imparta aceeasi celula cu prizonierul orb, nimeni altul decat tatal sau biologic, Haemosu. Pentru ca acum Jumong il depasise in indemanare pe Musong, Haemosu preia sarcina de a-i fi profesor in artele martiale.

Atunci cand Daeso afla ca Jumong se ascunde in inchisoarea secreta decide sa il omoare. Impreuna cu fratele sau, Young Po, si soldati credinciosi Daeso ataca inchisoarea si ucid toti prizonierii. Jumong reuseste sa fuga impreuna cu Haemosu, ascunzandu-se intr-un loc mai sigur. Si Daeso si Haemosu sunt raniti, Jumong cerandu-i din nou ajutorul lui Buyoung pentru a-l vindeca pe Haemosu.

Singurii care stiau de ascunzatoarea lor erau Buyoung, Mari, Ohyi si Hyeppo. Totusi, intr-o zi  Sosuhno afla de ascunzatoare. Desi este geloasa atunci cand il vede pe Jumong cu Buyoung ea  ii ofera acestuia  o slujba in cadrul trupelor sale comerciale, ca recompensa pentru momentul in care Jumong ii salvase viata. Propunerea este respinsa de Jumong care intentiona sa se antreneze cu Haemosu pentru a-si desavarsi tehnica de lupta si Sosuhno se simte lezata in egoul personal. Antrenamentul cu Haemosu are loc nu numai cu sabia ci si in folosirea arcului. Jumong ii povesteste lui Haemosu ca numele lui inseamna „Maestru in folosirea arcului” dar spune ca acest nume i-a fost dat pentru ca tatal sau, regele, este recunoscut ca un astfel de maestru.

Jumong o va vizita pe Sosuhno pentru a-i cere sa ii angajeze pe prietenii lui – Mari, Ohyi si Hyeppo – in cadrul trupelor ei comerciale. Astfel el se intalneste cu fratele sau Daeso, venit si el sa o vizteze pe Sosuhno. Cei doi au o discutie intre patru ochi, Jumong ingenunchiind in fata lui Daeso si rugandu-l sa ii crute viata. Daeso ii va reprosa ca din cauza lui si a mamei sale, Doamna Yuhwa,  regele i-a neglijat pe el si pe fratele lui si a facut viata grea mamei lor, regina. In final Daeso il ameninta pe Jumomng ca il va ucide atunci cand va putea pentru ca astfel de ofense nu pot fi trecute cu vederea si nici uitate.

Acest articol a fost publicat în Coreea, Film coreean, Filme coreene, Filme istorice, Hallyu, Han Hye Jin, Jumong, Jun Kwang Ryul, KDrama, Legendele palatului, Legendele palatului: Printul Jumong, Sageuk dramas, serial corean, seriale coreene, Seriale istorice, Song Il Gook, The book of three han, Vedete coreene și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s