Dong Yi (Legendele palatului: Concubina regelui) – Prezentare generala

Dong Yi” este un serial care a incepe pe 16 martie si care este o Kdrama istorica, sageuk drama.

Cine spune sageuk spune fresca epica ampla si maraton televizual. Programata initial la 50 de episoade, „Don Yi” a fost ulterior prelungita la 61 de episoade.  Despre ea am mai vorbit aici.

Pentru inceput miercuri la TVR vor fi prezentate primele doua episoade „pilot’ ale dramei, astfel incat se cuvine o mica prezentare pe scurt.

Dong Yi” este tipul de drama fata de care incet-incet telespectatorii  devin dependenti, odata ce povestea incepe sa se dezvolte.  Introducerea in serial este naturala, rapid telespectatorul lasandu-se antrenat de aceasta poveste care pune in scena, din nou, o figura centrala feminina puternica.

Serialul se deruleaza in secolul 17, in epoca dinastiei Joseon, mai exact in timpul domniei regelui  Suk-Jong si are la baza istoria adevarata a lui Dong Yi,  cea care, desi de origine modesta va urca scara sociala pentru a deveni concubina regala. Fiul care a rezulta din legatura lui Don Yi cu regele va fi  cel de-al 21-lea rege din Joseon,  Yeong-Jo, bunicul lui Jeongjo (Yi San).

Serialul este deci povestea unei ascensiuni sociale fara egal prin care o femeie devine un personaj important al regatului, intr-o epoca in care rigiditatea ierarhiei sociale coreeane se afla la apogeu.

Serialul incepe in momentul in care Coreea este zguduita de moartea unor nobili importanti care apartineau factiunii de Sud. In timp ce se juca, Dong Yi descopera una dintre aceste victime, un nobil care agoniza pe maul unui rau.  Inainte de a muri, omul are timp sa mimeze un semn straniu cu mainile neinteles pentru Dong Yi si sa ii dea o placuta de identificarre care probabil ca ii apartinuse celui care l-a ranit. Aceasta intalnire nu va fi decat inceputul necazurilor lui Dong Yi. Tatal ei este si el implicat in ancheta legata de moartea nobilului, ajutand politia in munca ei.

Toate indiciile trimit astfel spre o organizatie secreta, Fratia Spadei, alcatuita din indivizi care apartin claselor sociale inferioare si care ii ajutau pe sclavi sa fuga de urmaritorii lor.  Chiar daca nu asasinau oamenii, unul dintre atacurile Fratiei Spadei a avut loc in apropierea unui alt asasinat caruia ii cazuse victima un nobil.

Chiar daca tatal  lui Dong Yo intelege ca Fratia Spadei este victima unui complot  care viza sa o faca vinovata de aceste omoruri el ramane increzator in seful politiei, o veche cunostiinta de-a sa. El ajunge astfel sa joace un rol duble: ajuta la realizarea unei anchete oficiale dar este si conducatorul Fratiei Spadei, organizatie careia i se atribuie aceste omoruri.  Complotul impotriva Fratiei Spadei avanseaza, tatal si fratele lui Dong Yi fiind omorati pentru crime pe care nu le-au comis.

Dong Yi  reuseste sa scape de la moarte cu ajutorul unor prieteni de familie . Foarte incapatanata, ea decide sa nu fuga din regat si jura sa dezvaluie aceasta conspiratie care a dus la aceatsa tragedie. Singurul element de la care putea pleca sunt semnele stranii aratate de nobilul pe patul de moarte . La cateva zile dupa acest incident, atunci cand se afla in oras, ea vede aceleasi semne facute de o nobila si decide sa afle care este identitatea acesteia. Pentru a o reintelni pe doamna misterioasa si a intelege semnificatia gesturilor, Dong Yi intra la sclava  in palatul regal, la Departamentul Regal de Muzica (loc unde anterior lucrase fratele sau).

Odata ce aceste evenimente fondatoare sunt prezentate, serialul incepe povestea pe un fir istoric strict. Dong Yi este astfel o tanara destul de copilaroasa dar care  era indispensabila in buna functionare a Departamentului Regal de Muzica.  Gratie cunostiintelor primite de la tatal ei, care o invatase sa citeasca si sa scrie, ea este cu mult peste statutul ei de sclava, dispunand de o serie de resurse ce vor fi puse la lucru  in viitor intr-o lupta interna a palatului.

Primele episoade deschid astfel o ampla actiune, centrand actiunea serialului pe palatul regal, inscriind astfel serialul in povestile legate de intrigile de curte in sens clasic.

In spatele coridoarelor si a diferitelor cladiri care alcatuiau vasta rezidenta regala apar astfel intrigile de curte in momentul in care rele decide sa  o faca consubina regala pe Doamna Jang, una dintre favoritele sale.

Ajungem astfel, la cativa ani distanta, in interiorul acelorasi lupte pentru putere intre factiunile rivale care l-au costat viata pe tatal lui Dong Yi.  In spatele factiunilor de Sud si de Vest  confruntarea cea mai directa are loc intre  unele dintre  femeile cele mai apropiate de rege,  Regina mama facand tot posibilul ca Doamna Jang sa nu ajunga concubina regala.  In mijlocul acestei lupte Dong Yi va fi din nou victima inocenta si colaterala. Facand dovada de un spirit viu si de multa initiativa alaturi de loaialitate fata de unele persoane, Dong Yi se face astfel remarcata de Doamna Jang dar si de rege…

Dimenisunea umana constituie principalul atu al serialului. In primele episoade se impun astfel doua figuri feminine cu  destine apropiate: Dong Yi si Doamna Jang. Ca si Dong Yi, Doamna Jang vine dintr-o clasa inferioara celei a nobililor, dar fiind educata si cu multe alte calitati ea ajunge sa isi castige locul langa rege. Dong Yi este acum o adolescenta naiva si spontana dar serialul intentioneaza sa ne prezinte tocmai transformarea sa pana in momentul in care va reusi sa isi realizeze destinul dat.

Acest articol a fost publicat în Dong Yi, Film coreean, Filme coreene, Filme istorice, Hallyu, Lee Byung Hoon, Legendele palatului: Concubina regelui, OST KDrama, Sageuk dramas, serial corean, seriale coreene, Seriale istorice și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

119 răspunsuri la Dong Yi (Legendele palatului: Concubina regelui) – Prezentare generala

  1. Stephania spune:

    abia astept sa-lvad!:)ma bucur ca te-ai intors gonggil!!!:*

  2. Dorina spune:

    Vreau să te întreb ceva.

  3. Dorina spune:

    Renunţi la postarea rezumatelor din Jumong?

  4. Dorina spune:

    Sper că nu…:-(:-(

  5. Dorina spune:

    Gong Gil,ai păţit ceva de nu ai mai postat rezumate? Eşti bine?

  6. Gong Gil spune:

    Nu, nu renunt.
    Le pun incet incet!

  7. Gong Gil spune:

    Da, sunt bine. Nu am avut timp.
    🙂

  8. Dorina spune:

    MĂ BUCUR CĂ EŞTI BINE!

  9. Dorina spune:

    Ai văzut Dong Yi?

  10. Gong Gil spune:

    da, multumesc
    am vazut dong yi
    are sa iti placa foarte mult🙂

  11. ionela spune:

    am urmarit multe filme dar voi nu stiti sa traduceti un serialde la cap la coada.multumesc bai bai.

  12. Lila2000 spune:

    Frumos rezumat. Mi-a placut.
    Am vazut serialul pe net, o sa-l revad si la tvr1.

  13. andrei spune:

    mi a inceput sa imi placa chiar din primele episoade

  14. Gong Gil spune:

    Deci serialele nu sunt traduse de mine

  15. Gong Gil spune:

    Cu mare placere si multumesc :
    Acum a ajuns la Episodul 3

  16. Gong Gil spune:

    🙂 Imi pare bine

  17. andrei spune:

    buna
    cn imi poate povesti episoadele de vineri ca nu leam vazut

  18. filip catalin spune:

    mia placut mai mult legendele palatului printului jumong decat acest film care este acum sa vrea sa vin in coreea unde esti tu te iubim jumong .
    semnat cata si lavy

  19. Gong Gil spune:

    sunt pe net episoadele online🙂

  20. Gong Gil spune:

    Dong Yi /Concubina regelui este diferita dar si acest serial este frumos🙂

  21. Dorina spune:

    FILIP CĂTĂLIN,ŞI MIE!

  22. alina spune:

    imi place

  23. alina spune:

    iubesc acest film multa lume spune ca are 50 ep dar are 77

  24. alina spune:

    imi place foarte foarte mult melodia aia pe care o canta ea la acel instrument ca un fel de vioara ador melodia aia si am si versurile pe romana cine le vrea?

  25. Laura spune:

    Imi plc foarte mult!Ma uit la:1 filme coreene2filme chineze si 3 filme japoneze!Am 10 aniMa numesc Laura si locuiesc in Constanta.

  26. Gong Gil spune:

    🙂 cred si eu

  27. Gong Gil spune:

    toata lumea ar vrea sa le stie

  28. Gong Gil spune:

    ? nu stiui cate are

  29. Gong Gil spune:

    la ce filme te uiti-care e numele lor?

  30. alina spune:

    imi place mult filmul

  31. Dorina spune:

    Are 60 de episoade!

  32. alina spune:

    ba are mai mult de sai zeci dorina daca lai vazut pe ultimul te rog sa imi spui cum se termina ca eu nu pot sa il vad

  33. anka spune:

    si mie la fel

  34. mihai spune:

    am 9 ani si pana acum m-am uitat la 3 seriala coreene.Acum ca am aflat ce se difuzeaza si acesta am inceput sa ma uit la el.Ma supara faptul ca nu l-am vazut de la inceput

  35. Stefan spune:

    Imi place mult serialele cotreene dar nu merg pe net de la un timp.

  36. liz spune:

    E super tare filmul. Am ajuns pe la ep 39 abia astept sa il vad pe tot.

  37. myhaela spune:

    e super tare filmul !!!nu-i asa ???

  38. Gong Gil spune:

    Da
    dar la noi are 120🙂

  39. Gong Gil spune:

    cu fiul lui Dong Yi la mormantul parintilor sai🙂

  40. Gong Gil spune:

    sincer, nu stiu😦

  41. Gong Gil spune:

    Ai sa intelegi pe parcurs
    Bravo ca te uiti la serialele astea!

  42. Gong Gil spune:

    Cateodata nu merge dar in general merh
    Pe teava. ro ai incercat?

  43. nicoleta spune:

    este cele mai frumoase filme coreene te iubesc dong yi

  44. myhaela spune:

    mai da increzatori mai santeti!!!mai lasatile in pace !

  45. myhaela spune:

    pe aceste filme!!!!!!!!!

  46. Gong Gil spune:

    🙂
    Multumesc🙂

  47. Gong Gil spune:

    Asta e
    Unora le plac.🙂 Nu ai ce face🙂

  48. iuliana&yuri spune:

    imi place filmul cu dong yi este o fata puternica si increzatoare dar mie personal imi este un model in viata reala:x

  49. iary spune:

    vreau sa aflu cine cinta melodiile din filmul cu dong yi

  50. Anonim spune:

    m-am uitat la toate filmele astea coreene :giuvaierul palatului, furtuna la palat .secretele de la palat ,cronicile frumoasei luptatoare pacat ca asta a avut 13 episoada, legendele palatului doctorul hur-jun ,legendele palatului printul jumong,legendele palatului concubina regelui . Dintre toate cel mai mult mia placut secretele de la palat si inca imi mai place si legendele palatului cocubina regelui

  51. Anonim spune:

    gong gil ? dar tu ai scris aceste rezumate ? daca da ….. sa stii ca imi plac fffff mult

  52. Anonim spune:

    gong gil tu ai scris acest rezumat? bravo imi place ffffffffffffffffff mult

  53. Gong Gil spune:

    🙂
    Minunat!

  54. Gong Gil spune:

    Nu stiu😦
    trebuie cautat

  55. Gong Gil spune:

    Da, sunt foarte frumoase
    Multumesc de vizita🙂

  56. Gong Gil spune:

    Multumesc de lauda🙂

  57. Gong Gil spune:

    Multumesc de lauda🙂 Imi pare bine ca ti-au placut🙂

  58. Nicoleta spune:

    Filmul Jumong a fost superb cel mai are film mie dor de el…dar si Dong YI ete o fata super draguta si imi place k este incapatanata din mai multe puncte de vedere iubesc filmul si sa nu se termine asa de repede…..

  59. Anda spune:

    Stie cineva cum se va termina?
    Ce se va intampla cu DY?

    eU, PE UN POST DE TV, paralel cu ora de difuzare a TVR-ului…am ajuns la vizionarea ep. cand DY exilata, da nastere celui de-al doilea baiat al regelui…( asta a fost aseara ).

    nu stiu al catelea episod a fost si cate mai sunt pana la final.

  60. Anda spune:

    nimeni nimica?
    pt raspuns trebuie sa astept sa se termine serialul?😛

  61. Gong Gil spune:

    Dong Yi pleaca de la palat pentru ca fiul ei sa fie adoptat de noua regina
    dar regele se gandeste la ea si o mai viziteaza
    in final fiul ei e la mormantul parintilor sai si DY impreuna cu regele ies din cadru plimbandu-se pe o pajiste verde🙂

  62. Gong Gil spune:

    da, caci e frumos🙂

  63. Gong Gil spune:

    mai ai inca pe atatea episoade la Dong Yi:)

  64. social spune:

    mie mi-a placut filmul si sper sa va placa si voua!

  65. diana spune:

    sa stiti ca e super dar sa va uitati si pe M1 la maghiar aia is in fata cu cateva episoade

  66. diana spune:

    mie imi place si uitativa pe M1 LA MAGHIARI aia is in fata va pup:*

  67. Gong Gil spune:

    🙂
    Da e in continuare

  68. Gong Gil spune:

    Multumim de veste 🙂

  69. diana spune:

    cu placere

  70. diana spune:

    da u catzi ani ai?

  71. Gong Gil spune:

    🙂
    multu’

  72. diana spune:

    hai acumaaa dc nu’mi zici si pana la urma imi eplici detaliat cum se termina fiul lui DY va fi rege ;;0

  73. diana spune:

    o sa devina fiul lui DY regge???

  74. Anda spune:

    Diana…si eu il urmaresc pe M1…e cu mai multe ep in fata si mai ales ca incepe pe la 19:20.,..ora noastra…

  75. diana spune:

    imi datzi id voastre plz?

  76. diana spune:

    din ce oras esti??

  77. diana spune:

    da regina o sa moara asta a f asesra la maghiari

  78. diana spune:

    sau oare nu o sa moara ??????????????

  79. Gong Gil spune:

    Da Asa este😦

  80. Blajan Iuliana spune:

    E adevarat ca regele va muri subit ??? ( IN lEGENDELE PALATULUI.CONCUBINA REGELUI ) Tare m-as intrista ca-mi place foarte mult si el si Dong Yi au o relatie atat de speciala… Te rog, Gong Gil numai atat sa-mi spui daca moare sau nu. Multumesc.

  81. diana spune:

    si cn va fi regina
    ? aia noua

  82. roxana spune:

    super faine is filmele

  83. Stephania spune:

    Cum se termina filmul?:)
    Vreau sa stiu daca trebuie sa imi pregatesc batista…..

  84. diana spune:

    am vaz mai nainte pe trilu lulu ultimu episod :P:P

  85. Anda spune:

    si cum se va sfarsi?

  86. diana spune:

    ba nu moare regina

  87. alexabdra spune:

    jumong chiar a fost bun filmul acesta a fost cel mai bun film dintre toate

  88. Gong Gil spune:

    nu, moare abia la sfarsit-adica se sugereaza ca moare nu arata asta
    mai e pana atunci🙂

  89. Gong Gil spune:

    rabdare
    se termina pozitiv asta e clar🙂
    ff frumos si pozitiv

  90. Gong Gil spune:

    :))
    da e si acolo🙂

  91. Gong Gil spune:

    cu dong yi si regele care merg impreuna pe o pajiste -e ff frumos sfarsitul, pozitiv🙂

  92. Gong Gil spune:

    multumesc🙂

  93. Gong Gil spune:

    ba a murit🙂

  94. Anda spune:

    si s-a terminat alaltaieri….pe M1….cred ca DY e al 2-lea serial din aceste 6 sau cate au fost pana in prezent difuzate de TVR, care se termina destul de placut si nu tragic ca QSD, de ex…

  95. diana spune:

    ai dreptate scz da dong ii va fi regina?

  96. diana spune:

    ba nu nu va fi

  97. Anda spune:

    frumos final…lacrimile care au curs au fost de fericire…dragostea dintre rege si DY a fost pura…oricate consoarte ar fi avut tot DY ar fi fost favorita….

  98. diana spune:

    aseara sa terminat

  99. nusica spune:

    s-a terminat…pacat

  100. Pingback: Legendele palatului: Kim Suro-Regele de fier | Sageuk and other Kdramas

  101. Gong Gil spune:

    🙂
    asa este

  102. Gong Gil spune:

    🙂
    nu, asa cum s-a vazut nu a fost regina🙂

  103. Gong Gil spune:

    da, a inceput alt serial

  104. Gong Gil spune:

    acum se transmite altul🙂

  105. MARIAN spune:

    eu lam vazut pe tot desteptilor

  106. MARIAN spune:

    foarte frumos eu lam vazut pe tot

  107. rodica spune:

    legendele palatuluiconcubina regelui a fost foarte tare pupici tuturor actorilor din fil

  108. Gong Gil spune:

    Multumim, stim cat de popular a fost🙂

  109. D.U. spune:

    Unde il pot vedea in afara de tv?

  110. Anonim spune:

    Buna Gong Gil! Urmaresc Dong Yi pentru a doua oara si nu ma mai satur….Sunt foarte incantata de filmele coreene! Te rog sa-mi faci tu cerere pe facebook, pentru ca eu nu dau de tine. Numai bine!🙂

  111. Anonim spune:

    Sunteti minunati toti! Va iubesc pe toti actorii coreeni!❤ :-*

Lasă un răspuns

